Co uczniowie wiedzą o prawach konsumenta?

W konkursie wzięło udział 24 uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych ze Stalowej Woli, Niska, Nowej Dęby i Krosna. Rozwiązywali oni test wyboru, a także odpowiadali na pytania otwarte. Największe trudności sprawiło uczniom napisanie reklamacji towaru.

Jak zaznaczała Agnieszka Kolba, Powiatowy Rzecznik Konsumentów, tylko dwie osoby poprawnie sporządziło ten dokument. – Złożenie poprawnie reklamacji jest niezwykle istotne, każdy powinien wiedzieć jak to należy zrobić, by dochodzić swoich praw. Dlatego widać jak potrzebne są tego typu konkursy i wiedza o podstawowych prawach konsumenta.

Konkurs ma na celu uaktywnienie młodzieży w podnoszeniu świadomości konsumenckiej, zaznajomienie z instytucjami ochrony praw konsumenta, a także rozwijanie zainteresowania problematyką wiedzy konsumenckiej.
Konkurs poprzedziła Konferencja o Prawach Konsumenta, na której uczniowie mogli posłuchać prelekcji ekspertów z Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Rzeszowie i Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Stalowej Woli. Wiedza wyniesiona z konferencji była pomocna w rozwiazywaniu zadań konkursowych.

Zwycięzcy i wyróżnieni otrzymali atrakcyjne nagrody, które wręczał starosta stalowowolski Janusz Zarzeczny. Podkreślał, że wiedza na temat praw konsumenta jest niezwykle istotna w codziennym życiu. Każdy kiedyś spotka się z sytuacją, w której trzeba zawalczyć o swoje prawa.

Patronat nad wydarzeniem objęli:
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
Europejskie Centrum Konsumenckie,
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Agnieszka Kolba.
Starosta Stalowowolski Janusz Zarzeczny.